Oktatás más szemmel
Mikor vissza-visszarévedünk napközben egy iskolás gyerek láttán, hogy mennyire lennénk a helyében olykor. Eltöprengünk a saját tanárainkon, akik oktattak minket és próbálták belénk plántálni a tudást, amelyet akkor talán még nem is igazán értettünk igazán. Gondoltak már arra, mennyivel könnyebb lett volna a periódusos rendszer, ha látjuk az elemeket? Mennyivel könnyebb, megjegyezhetőbb lett volna, ha az az évszámokat tudtuk volna valamihez kötni vagy mindennap látjuk? Nagyon jó példákat láttunk ebben a cikkben arra, mennyire jól lehet tanítani a diákokat praktikus, ötletes eszközökkel, hogy szinte játék legyen mindez, vagyis valóban az, amiért a tanulást joggal mondhatnánk örömnek.
21 zseniális innováció, amit minden iskolában be kellene vezetni
Az iskola és a diákok kapcsolata sosem zökkenőmentes. Nem könnyű megszerettetni velük a tanulást, ahogy a ‘ledarált’ száraz tananyag sem lendíti előre őket a fejlődésben. Akadnak azonban olyan iskolák, melyek dolgozói nem csak azon munkálkodnak, hogy a kötelező tananyagot ‘ledarálva’, végre túl legyenek a munkanapjukon, hanem komolyan odateszik magukat, hogy valódi tudással lássák el a kis nebulókat, illetve (már amennyire ez lehetséges) megszerettessék velük a tanulást.